sobota 31. března 2018

trump faz auta

Zpotíme se a máme Slovensko-Česko světový rekord

Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) moc východní Evropany nemiluje. V globalistické rozlišovací schopnosti jim splývají makedonští Romové s Čecháčky z Vinohrad. Redaktoři FAZ jsou sice opravdoví humanisté, ale občas   škodolibí nadmíru. Celá oblast, myslí tím východní Evropu, bude slzet z Trumpových celních opatření, dočteme se v úterním vydání. Cla jsou cla, ale po přečtení článku vyvstává potřeba slz z jiných důvodů, slz, chcete-li vzteku z toho, kam nás Němci, Evropská unie a její přisluhovači v ČR dovedli. Přímou ekonomickou katastrofu článek ve FAZ nevěští, tu němečtí heroldi oznámí v příštím vydání.
    Tarify na ocel a aluminium se z EU nejvíc dotknou Slovenska, České republiky a Rumunska. Produkty z těchto komodit tvoří 16% dodávek do USA. Mimo zmiňované země americká cla postihnou významně Ukrajinu a Rusko (tam vypočítali, že je to bude stát 3 miliardy eur). 1% tureckého exportu bude dotčeno. Navíc Trump zamýšlí uvalit 35% clo na dovoz všech aut, pak ekonomický postih východní Evropy bude ještě brutálnější. 13%  východoevropského exportu tvoří auta. Na Slovensku je to nepříjemně rekordních 60%, v Maďarsku 28%. Celá záležitost se dál nepříjemně řetězí, východoevropské ekonomiky z velké částí produkují komponenty pro západoevropská auta, která budou Trumpovým opatřením postižena a konsekventně se to promítne na výrobce komponent.
    Rakouský ekonom Robert Stehrer z WIIW institutu se domnívá, že mnohostupňová závislost východoevropských ekonomik na západoevropských, bude mít pro tamní země velmi nepříjemné důsledky.  V Maďarsku 0.8% HDP generuje export aut do USA, na Slovensku 0.7%, v ČR 0.6% HDP. Do USA míří 10% evropského exportu aut. V důsledku Trumpova opatření se sníží HDP ve východní Evropě o 0.2%. To je ovšem teprve počátek budoucích krizí, které sebou nese jednostranná orientace východoevropských montoven na automobily a jeden politicky podmíněný typ ekonomické spolupráce. Trapná rezignace na rozumnou národní ekonomickou politiku.
     V 2016 generoval automobilový průmysl ve východní Evropě 128 miliard eur a zaměstnal 427000 lidí. Nejvíc postiženými firmami Trumpovým opatřením mají být Škoda, VW na Slovensku a Audi v Maďarsku. V ekonomickém galimatyáši špatných odhadů se říká, že auta se na Slovensku podílí 12% na HDP a v České republice 7.5%. Skutečnost bude vyšší. Odhad podílu průmyslu aut na celkové průmyslové produkci je věrohodnější: na Slovensku 36%, v ČR 27%, v Maďarsku jsou na tom s 21% o poznání lépe.
    A světový rekord. Na Slovensku se na 1000 obyvatel vyrábí 184 aut, Česká republika má stříbrnou medaili, na 1000 lidí vyrábí 134 aut. Slovinsko 92 aut, a v Německu pouze 68 aut. Československo má zlatou a stříbrnou medaili ve výrobě aut a superzlatou má celý bývalý stát v blbosti místních politiků. 

Žádné komentáře:

Okomentovat